Nuove informazioni e immagini per Heavy Rain da questo giovedì Ci saranno alcune nuove immagini per Heavy Rain da Giovedì prossimo su GameTrailers TV. GTTV, infatti, è riuscita a visitare gli studi dei Quantic Dream, entrando dietro le quinte e sbirciando il lavoro sino ad ora svolto sull'esclusiva PS3.
Dunque rimanete con noi per le prossime novità!
Come promesso:
Primi dettagli
Today I recieved ABSOLUTELY RELIABLE informations about one of the most awaited PS3 games: Heavy Rain. I will list and explain some details that I obtained and that will spread on the web as soon as possible.
At first I want to analyze the structure of the storyline: in Heavy Rain we will be able to use four different characters. Each one of them will follow his own path that, as we can imagine, will converge with the other characters’ ones, to finally define only one big plot. During the game, every choice will modify the storyline that - I confirm it - will lead us to different endings. Different-paths lead to Differet-endings.
David Cage has never been totally clear about gameplay, leaving a lot of doubts to players and press. Heavy Rain was described to me as an adventure based on three main elements: Investigation, Conversation, Quick Time Events. What does it mean? It means that there won’t be active shootings/fightings, so that the gameplay will move on a simil-GraphicAdventure style, even if it will mantain different elements from real graphic adventures. Quick Time Events will be an important aspect of the game, but they can be considered only a part of a more complex gameplay. Investigation, Conversation, QTE.
Now i’ll spend few words about GameOver: it doesn’t exist. If a character dies, the plot goes on even if that path has been interrupted, modifying the other ones.
Another important point is the game-length. Heavy Rain will have an Inverted-lenght, and here I’ll try to be more clear:
if the player isn’t such a good videogamer, the plot will end in a really short time (here we talk about 4 hours). On the other side, if the player is really good, the plot will result more complex, so that it could end after over 12 hours. My reliable source talks about “Faster-ending Paths” that will be suggested to the player, and that will make the game-experience shorter. Thanks to all the alternative paths, a good replayability is ensured.
Obviously, Heavy Rain will be shown at the E3 and it seems that Quantic Dream is preparing something really big for Los Angeles. Heavy Rain will be out on Fall 2009.
IN PRATICA:
4 personaggi differenti giocabili
Ciascuno dei personaggi seguirà il proprio percorso per poi incrociarsi con quello degli altri.
Durante il gioco ogni scelta influenzerà il prosieguo della trama e di conseguenza porterà a diversi finali
L'avventura è basta su tre elementi principali: Investigazione, Dialogo, Piccoli Eventi.
Se un personaggio muore, la trama va avanti, il gameover non esiste.
La durata del gioco dipenderà da quanto sarà bravo il giocatore, in pratica, se il giocatore non è bravo o intelligente, il gioco finirà in fretta, viceversa, risulterà ben più lungo e complicato.
Secondo una risorsa ci saranno degli "affrettivi percorsi" suggeriti al giocatore, rendendo di conseguenza l'esperienza di gioco più breve. Una buona rigiocabilità è assicurata.Cage: "Heavy Rain inspiegabile a parole"Poche ore fa vi abbiamo presentato un esclusivissimo video di Heavy Rain, l'ultimo parto dei Quantic Dream.
Questo: http://www.gametrailers.com/gametrailerstv_player.php?ep=60&ch=1&sd=1
Dopo il trailer, David Cage si è sbottonato maggiormente sul gameplay. Anzi, "non si è sbottonato".
"E' difficile capire Heavy Rain", ha detto parlando ad Eurogamer.
"Non preoccupatevi, è normale. Più scene mostriamo, più non capite cosa effettivamente il gioco sia"
"Vi mostreremo a breve come le cose siamo molto, molto diverse da come voi le immaginiate. E sarà una bellissima sorpresa"